Spirit Island
€ 69,99
Uitverkocht
Beschrijving
Spirit Island
In de verste uithoeken van de wereld bestaat nog steeds magie, belichaamd door geesten van het land, van de lucht en van alle natuurlijke dingen. Terwijl de grote mogendheden van Europa hun koloniale rijken steeds verder uitbreiden, zullen ze onvermijdelijk aanspraak maken op een plek waar geesten nog steeds de macht hebben – en als ze dat doen, zal het land zelf terugvechten samen met de eilandbewoners die daar wonen.
Spirit Island is een complex en thematisch coƶperatief spel over het verdedigen van je huis op het eiland tegen koloniserende indringers. Spelers zijn verschillende geesten van het land, elk met zijn eigen unieke elementaire krachten. Elke beurt kiezen spelers tegelijkertijd welke van hun machtskaarten ze willen spelen, en betalen daarvoor energie. Het gebruik van combinaties van krachtkaarten die overeenkomen met de elementaire affiniteiten van een geest, kan gratis bonuseffecten opleveren. Snellere krachten treden onmiddellijk in werking, voordat de indringers zich verspreiden en verwoesten, maar andere magie is langzamer en vereist vooroverweging en planning om effectief te gebruiken. In de Spirit-fase krijgen geesten energie en kiezen ze hoe / of ze willen groeien: om gebruikte krachtkaarten terug te winnen, om nieuwe kracht te zoeken of om aanwezigheid te verspreiden naar nieuwe delen van het eiland.
De indringers breiden zich op een semi-voorspelbare manier uit over de eilandkaart. Elke beurt verkennen ze enkele landen (delen van het eiland); de volgende beurt bouwen ze in die landen en vormen ze nederzettingen en steden. De bocht daarna verwoesten ze daar, brengen bacterievuur naar het land en vallen alle aanwezige inheemse eilandbewoners aan.
De eilandbewoners vechten terug tegen de indringers wanneer ze worden aangevallen, en verlenen de geesten wat andere hulp, maar doen dat niet altijd precies zoals je had gehoopt. Sommige mogendheden werken door de eilandbewoners heen en helpen hen (bijvoorbeeld) de indringers te verdrijven of het land van de bacterievuur te zuiveren.
Het spel escaleert naarmate het vordert: geesten verspreiden hun aanwezigheid naar nieuwe delen van het eiland en zoeken nieuwe en krachtigere krachten, terwijl de indringers hun kolonisatie-inspanningen opvoeren. Elke beurt staat voor 1-3 jaar alternatieve geschiedenis.
Bij het begin van het spel vereist het winnen dat elke laatste nederzetting en stad op het bord wordt vernietigd – maar naarmate je de indringers steeds meer bang maakt, wordt de overwinning gemakkelijker: ze zullen wegrennen, zelfs als er een aantal nederzettingen of steden overblijven. De nederlaag komt als een geest wordt vernietigd, als het eiland wordt overspoeld door bacterievuur, of als de indringersstapel is uitgeput voordat de overwinning is behaald.
Het spel bevat verschillende tegenstanders om tegen te vechten (bijvoorbeeld: een Zweedse mijnkolonie of een afgelegen Britse kolonie). Elke verandering speelt op verschillende manieren, en biedt een ander pad van moeilijkheidsgraad-boosts om het spel uitdagend te houden terwijl je vaardigheid verkrijgt
Extra informatie
Spelmechanisme | Aanpasbaar bord, Gebied controle, Gelijktijdige actiekeuze, Kaart management, Set collectie, Variabele krachten per speler |
---|---|
Taal | Engels |
Taalonafhankelijk | Nee |
Type | Strategie |
Moeilijkheidsgraad | Zwaar |
Leeftijd | 12+ |
Minimale speeltijd | 60 |
Maximale speeltijd | 120 |
Minimaal aantal spelers | 1 |
Maximaal aantal spelers | 4 |
Uitgever | Greater Than Games |
Ontwerper | R. Eric Reuss |
EAN | 0798304339291 |
Je moet ingelogd zijn om een beoordeling te plaatsen.
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen.