
Shogun

Boardgamegeek Score: 7.51 (14337 votes)
Boardgamegeek Rank: 288
Link naar Boardgamegeek: Klik hier

Eigenschappen | ||
![]() |
Aantal Spelers | 3:4:5 |
![]() |
Leeftijd | 12 |
![]() |
Speelduur | 150 |
![]() |
Jaar van eerste uitgave | 2006 |
![]() |
Type | Basisspel |
![]() |
Taal | Andere:Engels:Frans:Nederlands |
![]() |
Taalafhankelijkheid | Niet taalafhankelijk |
Geavanceerd zoeken | ||
![]() |
Spelmechanisme | Gebied controleren/beïnvloeden:Area Movement:Veilen/Bieden:Gelijktijdig acties kiezen:Variabele fasevolgorde:Geprogrammeerde acties |
![]() |
Auteur | Dirk Henn |
![]() |
Categorie | Economie:Territorium uitbouwen |
Japan in de Sengoku-periode: iedere speler speelt de rol van machtige daimyo en geeft leiding aan zijn troepen. Aan het begin van het spel moet een goede uitgangspositie verworven worden. Iedere daimyo heeft 10 acties tot zijn beschikking om zijn rijk te ontwikkelen om zo punten te scoren. Daarbij moet hij zijn legers slim inzetten. De spelers bepalen elke ronde in welke provincies ze welke actie willen uitgevoeren. Bij een gevecht tussen twee legers speelt de unieke dobbeltoren de hoofdrol. De legers van beide partijen worden tegelijk in de toren geworpen en de blokjes die er daarna uitvallen bepalen de uitslag van het gevecht. Een provincie, tempel, theater of paleis levert punten op bij de waardering. Na twee rondes wint de daimyo met de meeste punten. Hij wordt shogun!