Klantenservice: 070-3644782

Gratis verzending NL/BE vanaf € 50,-

Op werkdagen voor 16:00 besteld, morgen in huis*

Klantenreview: 9.4/10

Productinformatie "Ticket to Ride Europa - NL basisspel"

Als treinen maatschappij verbindt je in het Ticket to Ride bordspel zoveel mogelijk Europese steden. Door kaartjes in de juiste kleuren te sparen en op het goede moment af te leggen, leg je een spoorlijn aan waarmee je twee steden met elkaar verbindt. Je mag dan tussen die steden jouw treintjes neer zetten.

Steden die verder uit elkaar liggen, leveren meer punten op dan steden die bij elkaar liggen. Voordat we Ticket to Ride EU kunnen spelen, worden er eerst opdrachtkaarten uitgedeeld. Een opdracht kan zijn ”verbindt Amsterdam met Rome”. Dat zijn twee steden die best ver uit elkaar liggen en met deze opdracht kan je dan ook veel extra punten verdienen. Maar als het niet lukt om een spoorlijn tussen Amsterdam en Rome op het speelbord te krijgen, dan krijg je aan het eind voor jouw opdracht ook een hoop minpunten.

Ticket to Ride EU is een geweldig familiespel. Iedereen aan tafel zal er plezier aan beleven en de jongste spelers leren waar de verschillende steden liggen.

Er zijn een aantal uitbreidingen voor Ticket to Ride EU beschikbaar.

• Ticket to Ride India en Zwitserland
  • Ticket to Ride Azië
  • Ticket to Ride Hart van Afrika
  • Ticket to Ride Frankrijk en het Oude Westen
  • Ticket to Ride Japan en Italië
  • Ticket to Ride Nederland
  • Ticket to Ride Duitsland
  • Ticket to Ride Polen
  • Ticket to Ride 1912

Review door een Gameguru

Fabrikant "Days of Wonder"
Days of Wonder
Aantal spelers: 2-5
Leeftijd: 8+
Speelduur: 50 min
Taal: Nederlands

1 van 1 beoordelingen

4 van 5 sterren

0%

100%

0%

0%

0%

Geef een beoordeling

Deel uw ervaringen met andere klanten.

25 oktober 2022 13:33

Vervoerbewijzen alstublieft

Na Catan is Ticket to Ride het meest bekende modern klassieke bordspel. Ontzetten veel mensen hebben aan de hand van dit spel geleerd hoe leuk spelen zijn en een hoop topografie. Ieder speler is een treinen maatschappij en probeert verschillende europese steden met elkaar te verbinden. In een beurt kan je kaartjes in verschillende kleuren pakken of de gespaarde kaartjes uitgeven in de goede kleur om twee steden met elkaar te verbinden. Hoe meer kaartjes het kost om de steden te verbinden, hoe meer punten er te verdienen is. Bovendien krijgt iedere speler ook nog een aantal opdrachten, als je steden die ver uit elkaar liggen verbindt, kan je daar extra bonus punten mee verdienen. Ticket to Ride EU is eenvoudig uit te leggen en snel te spelen maar de echte kracht van dit spel zit in de uitvoering. Het aansprekende thema, het artwork en de digitale opties om het te spelen. Alen Moon is de bedenker van dit spel en verdient een hele dikke pluim dit geldt absoluut ook voor de grafische werk van Cyrille Duajean en Julien Deval.

Ticket to Ride Review

Ben jij een echte treinfan? Of zoek je gewoon een super spel om met je familie en vrienden te spelen?